понеділок, 28 березня 2011 р.

Про Полу Лішман (Paola Lishman)

Про цю дивовижну жінку, відомо небагато. Відомо, що вона народилася в Канаді, в Монреалі в 1949 році, дитинство провела в містечку Гуз Бейз, що на півночі країни. Безкрайні засніжені простори, коротке літо і довга, холодна зима ... Теплі речі були тут суворою життєвою необхідністю.Корінне населення при виготовленні одягу використовувало обидві сторони вичинених шкур - хутром всередину для тепла, а декорованою  тканиною шкіри (міздрою) назовні - для краси. 

Пола Лішман, ділячись своїми дитячими враженнями про двосторонні речі, розповідає, що вперше побачивши жінку в традиційному одязі, вирішила, що та помилково одягла його навиворіт. Мабуть, під впливом образів національного вбрання ескімосів і склалося її "двостороннє" ставлення до натуральної, природної краси хутра. Пола закінчила школу прикладного мистецтва, улюбленим матеріалом для роботи у неї було хутро, як чисті і трепетні дитячі спогади ... 


У середині 70-х років вона, перша, створює хутрову пряжу. Звичайно в історії моди можна знайти її аналоги, наприклад, існувала в недалекому минулому синель (щільний, пухнастий, схожий на кошлату гусеницю дуже довгий шнурок, що складався з туго скручених вузьких стрічок), або перші моделі Пако Рабанн, який запропонував у 1968 році «в'язане хутро» і алюмінієвий трикотаж. Але, американський культ права першості та інтелектуальної власності проявив себе, і, вона, Пола Лішман патентує свій винахід. 

 До 1998 року вона була одноосібним власником патенту, і секрети щедевру хутрового трикотажу залишалися відомими лише вузькому колу хутровиків-фахівців. Вдалою, як з дизайнерської, так і з комерційної точки зору, стала її здатність знаходити компроміс між традиційною класикою одягу та авангардизмом хутрового дизайну. 

 Мода Поли Лішман неперевершена - завдяки незвичайному поєднанню новаторських технологій з майстерністю володіння пластичними формами створювати речі прості і чисті, форма і силует яких, покликані обволікати кожен вигин людського тіла. Для своїх моделей дизайнер намагається використовувати м'які, делікатні відтінки натуральних тонів жовтувато-зеленого кольору кипариса, світло-коричневих відтінків піску, кориці, червоного дерева. Її нескінченне джерело натхнення - це м'яка гамма  весняної природи, яка щойно прокидається - весняні світанки крізь туманний серпанок, промальовуються пухнасті обриси листя і квітів. З фантазією людини, нескінченно закоханою в природу, вона не перестає захоплюватись природою, напевно, тому Пола незмінно дотримується правил природи та її принципам у своїй творчості.  

Технологія виготовлення моделей, застосовувана Полою Лішман, дуже трудомістка - кожен примірник проходить через талановиті руки декількох членів команди. Причому в середньому на виготовлення однієї речі йде до 40 годин копіткої ручної роботи. Перший етап - це створення самої хутрової нитки, другий - уже безпосередньо в'язання (на одне тільки навчання нового в'язальники йде близько трьох місяців), третій - кілька ступенів контролю якості. Визнанням його оптимального рівня є прикріплення торгового ярлика, який містить ім'я кожного члена команди та його роль у створенні цього виробу.  

За роки роботи компанія Поли Лішман експериментувала з фактурою різних видів хутра - опосума, ондатри, норки, койота, єнота, скунса і кролика. На сьогоднішній день домінуючим матеріалом в її колекціях став стрижений бобер, який, на думку дизайнера, є найкращою сировиною для створення оптимальної фактури моделей. За роки практики технологія в'язаного хутра зазнала ряд удосконалень. Останнім нововведенням, яке надає полотну абсолютно унікальних властивостей, стало додавання в процесі крутки бавовняного волокна. Нова "тканина", одержувана за новою технологією, поєднує в собі безліч якостей - вона легка, еластична, добре драпірується та двостороння, як трикотаж; красива і тепла, як хутро; легко переться, як бавовна.  

Для своїх речей Пола застосовує тільки першосортні шкірки, причому найбільші, що дає можливість отримання рівної, довгої і безперервної нитки. Таке нешаблонне використання хутра часто викликає певні запитання кушнірів - навіщо використовувати якісну сировину? Проте сама Пола Лішман вважає, що результат виправдовує засоби.  

Моделі Поли Лішман зайняли свою нішу в класі готового одягу pret-а-porter - вони виконані  в спокійній колірній гамі в гармонії з почуттям комфорту і затишку. Вони адресовані людям, які цінують відчуття невагомості верхнього одягу, відчуття його дивовижної м'якості, відсутності різких границь, сухих конструкцій і контрастних перепадів кольору.  

Шанувальників стилю Поли Лішман об'єднує те, що у них вже є одна або кілька шуб, хутряних жакетів, курток, - вони купують в'язаний хутровий трикотаж, прагнучи підкреслити свою індивідуальність за допомогою нетрадиційних речей.
"Зручно, легко, комфортно, тепло" - якості, оцінені в будь-якій країні, якою б мовою вони не вимовлялися.






Немає коментарів:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...